maanantai 31. toukokuuta 2010

Muista juoda

Olin niin paljon oksennellut ja ripuloinut perjantaina ja lauantaina, että kultsi vei minut lauantaina klo 23 jälkeen sairaalaan. Sisään mentiin 23.45, lääkäriin pääsin klo 02! Siinä ehdin monta kertaa mielessäni itkeä huonoa oloani ja hirveää päänsärkyäni. Yritin juoda vettä ja yhden mandariinin sain alas sen kahden tunnin aikana. Kultsi pelkäsi, että olin kuivunut. Ja niinhän minä sitten olin lääkärinkin mukaan. Verikokeen mukaan ei ollut tulehdusta, valkosolut olivat hiukan koholla.
Jäin päivystykseen yöksi tiputukseen, eristyshuoneeseen ripulin takia. Ja lääkäri lohdutti, että nyt 12 viikolla raskaana alkaa olemaan pahimmat pahoinvoinnit käsillä :-| Tahdon pahoinvoinnin pois!!!
Yö oli kamala, peti kova, tyyny kova. Vesi ja mahdariini tulivat ulos. Vilu. Onneksi sain lisää peittoa. Välillä kävi joku vaihtamassa tippapussia, aamulla seitsemältä kuumetta mittaamassa (37), lääkäri tuli kahdeksalta, ja sain luvan lähteä. Olin yön aikana syönyt pikkuhiljaa yhtä banaania ja juonut muutaman desin vettä. Olin valvonut koko yön, ehkä kuuden maissa alkanut nukkumaan. Aamiainen tuli 8.30, ja sain sen pysymään sisällä, ja päätäkään ei enää särkenyt! :-) Kultsi tuli hakemaan yhdeksältä. Sitten kotia ja nukkumaan.

Yhdeltä heräsin tekemään töitä. Välillä kävimme ulkona kävelemässä. Onneksi syömäni ruoka ja juoma pysyi sisällä, mitä nyt vatsa on löysä. Täytyy ottaa se puheeksi Naistenklinikalla tiistaina.

Ei kommentteja: