lauantai 14. elokuuta 2010

Olen outo tapaus

Olin perjantaina jälleen ultrassa. Lääkäri pahoitteli, että minulla on aina ollut eri lääkäri näinä kuutena kertana, kun olen siellä käynyt. Totesin vain, että luulin sen olevan käytäntö :-)
Ensimmäinen kerta, että oli mieslääkäri. Eipä se minua hetkauttanut. Kiva setä hän oli, lähenteli 60 vuotta iältään.

Hän totesi, että vatsani koko vastaa 26 viikkoisen vatsaa, vaikka viikkoja on vasta 22+4 (tänään). Niinpä, maha tulee kasvamaan isoksi.
Masukit voivat hyvin. Pienempi on yhä 20 % pienempi, mutta mikään ei viittaa siihen, että isompi ryöstäisi toiselta. Tämä kokoero on niin poikkeava, että voisi luulla, että odotan erimunaisia kaksosia. Mitään ei ole huoleen, koska molemmat kasvavat ja voivat hyvin. Pienempi on jopa vilkkaampi kuin isompi. Ajattelinkin, että ehkä se vilkkaus aiheuttaa energiankulutusta :-) ja sen takia tyttö ei kasva yhtä isona kuin toinen.
Lääkäri totesi, että hän ei ole vastaavaa nähnyt 20-vuotisella urallaan, joten hän haluaa nähdä lapsukaiset jo viikon kuluttua uudestaan. Ihan vain oman mielenkiinnon vuoksi. Kaikkee...
Viikoilla 22-28 (tai jotain) on suurin riski, että toinen alkaa ryöstämään toiselta, mutta vielä ei ole ainakaan syytä huoleen. Kumpikin pissii, lapsivettä on saman verran jne.

Kyseli, olenko tuntenut potkuja. Kyllä olen, alkoivat potkimaan nyt viime viikolla mökillä. Ei ole enää mitään kutituksia tai hipsutuksia vaan kunnon muksauksia. Niitä voisi jo tuntea vatsapeitteen läpi helposti, ainakin siltä minusta itsestäni tuntuu.

Kesken ultran minulle tuli outo olo: hiki purskahteli otsalle ja tuli niin huono olo. Suljin silmäni. Tuntui, kuin joku olisi laittanut minut tulikuumaan saunaan ilman happea.
Lääkäri huomasi oloni ja nosti minut istumaan. Kuulemma iso kohtu painaa selällään ollessa... mitäköhän se nyt painoikaan, jotain isoa verisuonta tms. ja minulta loppui happi. Joten ihan normaalia (ja pahenee mahan kasvaessa). Istuskelin vähän aikaa, pyyhin otsaani ja pyysin lasin vettä. Olo parani, ja ultraa jatkettiin vielä pari minuuttia.

Olen kyllä tämän viikon huomannut, että ei selällään enää voi nukkua. Unet ovat alkaneet olemaan katkonaisia.

Torstaina aamulla kävin neuvolassa. Kultsi ei tullut tällä erää mukaan, hän sanoi, että ei se ole niin mielenkiintoista, ja kun kaikki kuitenkin on ok, niin mitäpä hän siellä.
Kyselin hoitajalta, että missä vaiheessa kaksosia odottavat jäävät sairaslomalle, niin suurin osa jää viikoilla 22-26. No, yritän raahautua töihin maanantaina. Katsotaan, mitä tästä tulee. Kyllä itselläni ainakin on intressejä jatkaa töitä syys-lokakuulle, mutta jos unet katoaa tyystin, iskias alkaa vaivaamaan (niin kuin eilen) ja jalat ovat super-väsyneet (kuten eilen), niin sitten täytyy harkita.
Täytyy kokeilla töissä olemista ainakin hetki. Siellä onneksi saa istua, kun nyt olen ollut aika paljon jalkojen päällä.

Tänään heräsin viideltä, pyörin kuuteen, nousin syömään leipää, ja istahdin koneeni ääreen päivittelemään (voi voi voi voi) toista blogiani. Voi olla, että olen ilman internettiä kotosalla jonkun hetken, kun viimeistään huomenna pitää pakata kone ja viedä se Talolle. No, töissä on internetti, ja jos on hiljaista, niin... kyllä sitä tekstiä sitten taas syntyy.

...................

Muuttoa tehdään. Eilen en jaksanut pakata/purata. Jalat ovat jälleen väsyneet, kun olen seissyt/kävellyt koko päivän. Jos saisin valita, olisin polvillani. Onneksi tänään oli ystävä auttamassa pakkaamisessa. Minä kun en jaksaisi olla jalkojeni päällä. Nilkat turpoavat sukista huolimatta.
Nyt illalla tepastelin hetken ruohomaton päällä avojaloin (köyhän miehen piikkimatto) ja tuntui taivaalliselta!!!
.....................

Pihasta pitäisi raivata rikkaruohot, mutta en pysty enää vaivatta noukkimaan maasta ohdakkeita tms. Taitaa piha jäädä hoitamatta. Voi kun olisi aikaa myrkyttää, edes kultsilla. Minä en saa koskea myrkkyihin.
Lampi pitäisi puhkaista. En halua koko lampea. Näen jo uhkakuvia, kuinka lapset hukkuvat sinne. Lampi täytetään maa-aineksella ja hiekalla -> hiekkalaatikko tytöille sitten muutaman vuoden päästä. Sieltä lammesta löytyi jo kuollut pulukin... Kai tuollainen pihalla oleva lampi olisi hieno juttu, mutta meitä se ei innosta.

Tällaista taloasiaa joudumme miettimään, me juuri kerrostalosta muuttaneet. Uusia juttuja meille.

Huomenna Talolle lähtee huonekalut, sitten muutto on tehty. Pari ystävääni tulee laittamaan tavaroita paikoilleen, jotta minun ei tarvitse olla jaloillani koko aikaa.

Ei kommentteja: